onsdag 16 september 2009

Denna veckan, mina kära vänner började jag ta min träning och diet på allvar. Det är aldrig lätt precis i början, man ser inte riktigt resultat av sitt slit ännu samt att man plågas av diverse sockersug och hunger.
Jag uppriktigt sagt avundas folk som är nöjda med sin kropp, för jag har bara upplevt det under en period i mitt liv. Men i grund och botten handlar det inte om hur smal/tjock jag är, utan om att jag ständigt är hård mot mig själv.
Det finns ingen värre kritiker än din spegelreflektion. Frågan är om min betraktare på andra sidan någonsin kommer bli nöjd med vad hon ser. Jag tror det, jag hoppas.

2 kommentarer:

IRIS sa...

I know what you're sayin. Jag tror dom flesta har samma problem och jag vet inte om det går att bli helt av med det.. men.. lycka till, du förtjänar bättre än vad din spegelreflektion säger <3

Scizoid sa...

Amg du har börjat blogga igen!

Mjo.. att bli nöjd med sin kropp är nog bland det svåraste man kan ge sig på. Vare sig man väljer hårda tränings-diet vägen eller helt enkelt accepterar att man ser ut som man gör och gör det bästa av det (med det inte sagt att man bara sätter sig i soffan och vräker i sig chips, men ja)

Lycka till med det är det enda jag kan säga :) har tagit mig rätt många år själv