måndag 25 januari 2010

Nu är resan bokad, den 10e Maj åker jag till Tokyo. Jag känner mig nervös inför hur det ska gå med språket. Man får väl vara beredd på att göra bort sig ett flerat gånger, hoppas ändå på att det kommer gå lite bättre efter ett par veckor där. Ska bli kul att se hur långt GUs japanskastudier tar mig i Tokyo.
Peppad som jag är börjar redan en massa småfrågor dyka upp i mitt huvud: hur fixar jag en mobiltelefon för 10 veckor? vad kostar tunnelbanekort? hur mycket pengar kommer jag göra av med i månaden? är det värt att köpa laptop i japan? eller ska jag göra det innan?
Även om jag redan nu är lite smått oroad över saker så är jag så sjukt glad för den underbara möjligheten. Att få åka till min drömstad och bo där i knappt 3 månader. Tokyo är galet, men Göteborg är mitt hem. :)

Inga kommentarer: