onsdag 3 december 2008

Godmorgon!
Igår fick jag ett spontant infall och bestämde mig för att gå och ge blod. Jag har gått och dragit på det nästan en månad nu så det är verkligen på tiden! Feg som jag är, följde snälla Cissi med mig. Hon hade ett par timmar att döda innan hennes träning kl 17. Som en del av er vet, lider jag av nåltrauma sedan åtskilliga skräckfilmer och upprepade blodprov i samband med mediciner.
Tro mig inte fel, jag vill ge blod! Jag vill också donera mina organ (om de är värda något) när jag dör. Ibland måste man helt enkelt tvinga sig till saker och så var det i detta fallet.:)
Bloddroppen i Nordstan är mysigt. Var ganska packat med folk där runt tre tiden igår. Vi satte och ned, fikade lite och vipps var det min tur.
Jag var tydligen kall så jag fick krama två skumma värmepåsar. "För att blodet skulle rinna lättare." x<
När Cissi sa att det ungefär tar 10 minuter lät det som en evighet. Men när jag väl låg där, lite uppskakad, nervöst kramade på värmekuddar och försökte tänka på sommar och konserter gick tiden förvånansvärt fort. Efter åt frågade sköterskan om jag ville se min blodpåse. "Haha nej, jag tror inte det." ...Med risk för att svimma..Hade visserligen varit ganska coolt. Jag tog en sneakpeak när hon packade ned den i lådan istället.
:'3 Efteråt fick jag t-shirt, massa fika och en chokladkartong.<3 De delade ut två gamla motiv av blodgivartröjor som säkert blivit över. Tog de också (moahahah). Så sjukt skönt tyg e de! Kan mysa runt i dem hemma och inte annat.
Nu dröjer det 4 månader tills jag kan ge blod igen. Jag tror faktiskt nästan min nålskräck är förbi~ Tack Cissi för att du ställde upp som moraltstöd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet.. jag är det stöd alla behöver ^^