tisdag 16 december 2008

...Och så var det bara 2 skoldagar kvar.
Snart lov; försök att andas, ignorera den permanenta stelheten i axlarna, skäll inte för mycket på människor runt omkring dig, börja inte gråta så fort någon bär sig lite illa åt.
Detta är bara några få av de bieffekter från över en månads panik och koas i skolan. Efter studenten kommer jag säkertligen att vara i chocktillstånd. Vart tog alla japanskaläxor, matteprov, kulturarbeten, muntliga förhör, engelskatal, luddiga 1900-tals romaner, 20 år gammla dokumentärfilmer, tvärgrupper, flummiga projektarbeten och idrottsteoriuppsatser vägen? Inget flummande i bamba, sovande i korridorerna eller kondomtjuvande utanför syster. Vad händer sen då? Jag skulle kunna räkna upp minst 10 olika alternativ för er, men fan..vilket ska jag ta först?

Ah! Jag återkommer när skolhelvetet är över för denna terminen och när jag förhoppningsvis börjat tänka klart igen.

Inga kommentarer: