fredag 2 maj 2008

Björnbärs Schnapps och Treo Citron



Glad Valborg allihopa! Här kommer första inlägget i min nya blog! :3

Onsdags tog jag en sväng förbi Apoteket. Den stereotypa 18 åringen köper nog knappast Ipren, Panidol, Treo och munspray så fort studiebidraget kommit. Men så är kanske jag inte riktigt som alla andra.
Granne med Treo-lådan på hyllan med värktabletter stod den nya ”Treo citrus”. Ja, varför inte? När tabletten ändå smakar skit kan man lika gärna ha roligt och köpa något ännu skummare. Om det funnits Treo potatis eller Treo gurka hade jag nog inte kunnat motstå det heller! Mina kära vänner kanske inte blir så överraskade…

För att riktigt fira dagen till ära var jag hemma och städade medans resten av Göteborg kollade på fulla chalmesstudenter som flummade runt, även kallad Kortegen. Våga Vägra Kortegen säger jag bara! Nej, men ärligt talat. Väldigt få av mina kompisar skulle åka in och jag vilade mig hellre inför kvällen. (Våga Vägra Slottskogen!)

Lite efter 9 började valborgsfirandet uppe på Moas vind. Vi shottade sanslöst äcklig Björnbärs schapps och predikade om vad fan alla skulle dra till Slottskogen för. (Till slut hamnade vi mycket riktigt på en halvskabbig gräsmatta i den gamla goa parken ändå!)

Ännu en gång har jag lyckats! Tvångsmedicinerad med hormoner med understruken biverkning: alkoholintolerant, hindrar inte Julia från att dricka. No sir :D
Medicate me~<3

Inga kommentarer: