lördag 10 maj 2008

Black:List vs √eight


Åh, herregud. Här kommer typ årets händelse! (*blink* Fredrik och Lotta)
För er andra som läser drar jag allt från början...

För ett par månader sedan nu upptäckte Lotta ett grymt bra indieband, eight. Personligen tyckte jag att sångaren Kyoutarou gjorde hela bandet så värt.
För dygt 30 min sedan gick jag in på JaMe för att kolla om eight släppt något nytt. Till min stora förskräckelse såg jag att vocalisten lämnat bandet år 2007. FANFANFAN!
"Jaha..Får la kolla vidare och se om något annat indieband släppt nytt.>':"
Innan jag visste ordet av kollade jag på en ny, första PV med Black:List. Visual kei Black:List med kjolar, fransar och tupperat hår. Eller?
Nej, jag kände inte alls igen det lilla indiebandet.
Jag blev helt mållös. Det var en helt annan kvalité, stil och mycket mer intensivt!
Till höger fanns förklaringen: "vocalist: Kyoutarou (ex eight)"!
På batsu-forumet klagade folk över att Kyoutarou är för bra för Black:List osv..Men efter den videon undrar jag nästan om inte detta är årets (hitills) bästa grej!
Kolla på videon och se själva! (Det är värt att se även om man inte vanligtvis uppskattar visual kei.)

Black:List före Kyoutarou: http://www.youtube.com/watch?v=3xpXFWqUmWw&feature=related

Inga kommentarer: