söndag 25 maj 2008

Schlager festival

Tillbaka till bloggandet! Jag har allt varit bra seg med att skriva. Mycket har hänt och jag har inte riktigt känt för att skriva även om jag velat. Nu är det hög tid!

Igår gjorde jag många trevliga saker. Det började med att träffa Fadi i stan och bli sminkad på Åhlens. Kul, men inte riktigt så kickass som jag tänkt mig. Massor av klet på huden, det gillar jag inte. Ögon är vackra att måla men huden ska se naturlig ut, eller hur? Usch, på brunkräm och rouge.
Efter det drog vi till Droppen i Nordstan. Jag fyllde i en del papper och en sköterska mätte mitt blodtryck (,som btw var skyhögt eftersom jag är rädd för nålar) och tog blodprov. Att ge blod är en bra grej, och vilket sätt kan vara bättre att komma över som skräck än att regelbundet utsätta sig för det? Pga piercingarna så får jag inte ge blod föräns September.:) I'll be waiting!

Väl hemma var middagslagandet i full gång. Fadi försökte ta kredit för all matlagning men det fick hon inte.XD Haha. Att göra/kavla pirogdeg är ju det tråkigaste! (Här är man snäll och låter andra göra det roligare. :'P)
Lotta blev satt på att diska. Lite bossig får man ju vara~!<3
När alla kommit och vi bänkat oss framför tvn så drog ESC igång. :D Det var så sjukt mycket skumma bidrag med detta året! Ganska bra faktiskt. Ibland somnar man bara av det.
Var påväg att nicka till i poängutdelningen tills lilla Björn Gustafsson dök upp i rutan med: "Ola Belgrad" (eller vad det nu var). Så störtskönt! Att Perelli kom så långt ned på listan rör mig faktiskt inte i ryggen. Förra året blev jag ganska sur när The Ark tävlade, beror på att jag gillar bandet. Behövs det verkligen en till anorektisk barbie i ESC? Skulle inte tro det.. Polen gör ett tillräckligt bra jobb med att skicka sådanna bidrag vartenda år.
Sverige tar ESC på för stort allvar! Hade vi skickat Pirates of the sea så hade vi ju kommit mycket längre! :'D Göteborgare slåt allt!<3

Näe, nu har jag babblat på tillräckligt. Får skriva om andra saker nästa inlägg~ Ha en trevlig sista tid i skolan och kämpa på! Snart är det sommarlov!<3

Inga kommentarer: